تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
4

مراجعه ۵۶ هزار نفر به مراکز درمانی تامین اجتماعی ایلام

  • کد خبر : 1756
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
مراجعه ۵۶ هزار نفر به مراکز درمانی تامین اجتماعی ایلام
مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام گفت: ۵۶ هزار و ۹۳۴ بیمه شده در سه ماهه اول سالجاری به سه مرکز درمانی سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام، دکتر علیرضا رمضانی شامگاه یکشنبه در نشست مجازی با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: از این تعداد مراجعات، هفت هزار و ۵۸۴ مورد مربوط به آزمایشگاه، هزار و ۷۵۷ مورد سونوگرافی، سه هزار و ۹۸۴ مورد رادیوگرافی، ۲۳۴ بیمار، ۶۳۷ مورد جراحی و ۴۲ هزار و ۷۳۸ نیز مربوط به درمانگاه است.
وی افزود: اقلام دارویی در داروخانه های سازمان وجود دارد و استان نیز تحت قوانین و بخشنامه های کلی سراسر کشور قرار دارد، بر این اساس داروخانه درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان دهلران از این امر مستثنی نبوده و هم اکنون ۲۵۵ قلم دارو در این مکان وجود دارد.
رمضانی ادامه داد: احداث سه درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان های آبدانان، سرابله و دره شهر در دستور کار قرار دارد که ۲ درمانگاه آبدانان و سرابله در مرحله تامین و واگذاری زمین و درمانگاه دره شهر نیز با رایزنی های انجام شده با اداره راه و شهرسازی در دست اقدام است.
مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام گفت: همچنین احداث درمانگاه شماره ۲ شهر ایلام در مرحله طراحی نقشه و دی کلینیک تامین اجتماعی ایلام در ساختمان جدید ساخت و ساز می شود.
وی با بیان اینکه طرح ملی نسخ الکترونیک در راستای الکترونیک شدن دولت جزو برنامه ها و الزامات برنامه ششم توسعه است، ادامه داد: اجرای این طرح از سال ۹۷ در مراکز طرف قرارداد سازمان آغاز و هم اکنون با ۹۶ درصد در حال اجرا است، همچنین فاز دوم این طرح در سطح بیمارستان ها و مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان در حال اجرا است.
دکتر رمضانی تصریح کرد: داروهای بیماران خاص شامل تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی نه تنها در سطح داروخانه های سازمان بلکه داروخانه های معمولی استان نیز وجود ندارد و این داروها فقط در داروخانه بیمارستان شهید مصطفی و یا در داروخانه های منتخب که داروهای آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی تامین می شود، موجود است.
وی بیان داشت: روزانه در ۲ شیفت صبح و عصر هزار و ۷۰۰ بیمار به سه مرکز دی کلینیک، درمانگاه شماره ۲ و درمانگاه دهلران به پزشکان عمومی و متخصص مراجعه می کنند.
مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام اضافه کرد: درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان مهران با پیشرفت ۵۰ درصد در حال احداث است که با قول مساعد پیمانکار این پروژه مهم درمانی تا پایان سال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1756

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0