تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
10
معاون سیاسی استاندار:

مشارکت در انتخابات تعیین حق سرنوشت و دخیل شدن در قدرت سیاسی است

  • کد خبر : 1199
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
مشارکت در انتخابات تعیین حق سرنوشت و دخیل شدن در قدرت سیاسی است
معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: مشارکت در انتخابات تعیین حق سرنوشت و دخیل شدن در قدرت سیاسی است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام، الیاس فتاحی در نشست ستاد انتخابات استان با بیان اینکه ایلام همواره جزو استان های برتر از نظر میزان مشارکت و حضور مردم در ادوار گذشته انتخابات بوده است، اظهار داشت: حضور پرشور و مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو توطئه دشمنان را خنثی و نقشه های آنان را نقش برآب خواهد کرد.

وی افزود: این استان در طول ادوار گذشته انتخابات مشارکت ۷۵ درصدی مردم را به ثبت رسانده که این رقم بالاتر از میانگین کشوری بوده است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام، حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو را مایه سربلندی و افتخار برای ملت ایران و مایه یاس و ناامیدی برای دشمنان ایران اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: استفاده از حق رای برای هر شخص دخالت در سرنوشت سیاسی خود است که این مهم موجب وحدت ملی خواهد شد.
فتاحی با بیان اینکه در نظام مردم سالاری دینی قدرت در دست مردم است و مردم تعیین کننده سرنوشت سیاسی خود هستند، گفت: بسترهای لازم برای حضور نخبگان سیاسی، احزاب و آحاد مختلف جامعه در انتخابات پیش رو باید فراهم شود.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد: کلیه دست اندرکاران انتخابات اعم از هیات های اجرایی و نظارت باید تمام تلاش و اهتمام خود را در راستای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه بکار گیرند و تعامل هیات اجرایی و نظارت بعنوان یک ضرورت مهم مدنظر باشد. 
فتاحی بر تلاش برای برگزاری انتخاباتی پرشور بر پایه اصول چهارگانه سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت تاکید کرد و یادآور شد: فراهم سازی زیرساخت های ارتباطی و فیبر نوری انتخابات و رفع نقص در این زمینه، تلاش در راستای مشارکت افزایی مردم در انتخابات و تبیین اهمیت انتخابات پیش رو، تعیین و تجهیز شعب اخذ رأی انتخابات و همچنین انتخاب عوامل باتجربه در شعب باید در دستور قرار گیرد.

وی خواستار آموزش مجریان انتخابات و ضرورت اشراف آنان بر قوانین و دستورالعمل ها شد و افزود:  دعوت از رسانه ها برای ورود به مقوله انتخابات و تبیین اهمیت این انتخابات از ابعاد داخلی و بین المللی بسیار مهم و ضروری است.
فتاحی با اشاره به اهمیت و جایگاه انتخابات نیز بیان کرد: خروجی انتخابات در سرنوشت کشور بسیار مهم و حیاتی است، چرا که در نتیجه رأی و نظر مردم افرادی برای تصدی‌گری، مدیریت و تصمیم‌گیری در کشور تعیین می‌شوند.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار ایلام در ادامه اولویت اساسی در انتخابات پیش رو را بر محور قانون و اصل بی‌طرفی ذکر کرد و افزود: امیدواریم با تلاش و همدلی اعضای هیات اجرایی و نظارت شاهد برگزاری انتخاباتی قانونمند و پرشور باشیم.
سیزدهمین دوره انتخابات رییس‌ جمهوری و انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1199

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0