تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
7
«بسطامی» نماینده ایلام در واکنش به انتشار یک بنر مطالبه گری در رسانه ها؛

نقد مسئولین و مطالبه گری حق همه مردم است

  • کد خبر : 2357
  • ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳
نقد مسئولین و مطالبه گری حق همه مردم است
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه گری و عدالتخواهی نباید قربانی مرزبندی های ایلگرایی و قوم سالاری شود، بنابراین از هرگونه ندای حق طلبی و عدالتخواهی از سوی هر فرد و یا افرادی، استقبال می کنم.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛«علی اکبربسطامی» در واکنش به تصویر منتشر شده عده‌ای از جوانان مقابل دفتر ارتباطات مردمی وی، اظهار داشت: این نوشته که مربوط به چند ماه پیش و در اعتراض به اخراج تعدادی از شاغلین پتروشیمی بود، حاوی پیام مهمی برای تصمیم گیران و تصمیم سازان استان بوده و لازم است کسانی که باعث و عامل به وجود آمدن مشکلات متعدد در جامعه هستند، ضمن تلاش برای بهبود وضع موجود و رفع موانع، از مردم عذرخواهی کنند.

وی افزود: جوان تحصیلکرده، بیکار، مجرد که بر روی دریایی از نفت و گاز نشسته و همسایه دیوار به دیوار پالایشگاه گاز و پتروشیمی می باشد و هر روز با حسرت و اندوه، در اوج فقر و نداری، تنها آلودگی صوتی، دود و مشکلات زیست محیطی نصیبش می‌شود؛ حق دارد برای رساندن صدای خویش به گوش مسئولین، به نمایندگان مجلس متوسل گردد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: این بنرنوشته نه تنها پیام جوانان شهرستان چوار بلکه دغدغه و مطالبه جدی همه جوانان بیکار استان ایلام در همه شهرستان ها است که قطعاً مخاطب آنان نمی تواند فقط نماینده مجلس باشد بلکه همه مسئولین بوده و لازم است پاسخگو باشند.

«علی اکبر بسطامی» خاطرنشان ساخت: بدون تردید عامل به وجود آمدن نارضایتی‌ها کسانی هستند که خود و نزدیکانشان مشکلی ندارند، از یک طرف ژست مطالبه‌گری به خود گرفته و از سوی دیگر از مدیران ناکارآمد، ناتوان و پرحاشیه حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی دفاع می‌کنند.

وی تصریح کرد: ماده ۴۷ برنامه توسعه به صراحت تکلیف به کارگیری کارگران و پیمانکاران بومی دارای صلاحیت که در جوار پروژه های نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع بزرگ قرار دارند؛ مشخص نموده و به همین منظور چند روز قبل تذکر کتبی اینجانب به وزیر نفت به اطلاع هیئت رئیسه مجلس رسید و در ادامه هم به جد پیگیر اجرای این قانون و همچنین رفع مشکلات زیست محیطی این شرکت ها خواهم بود.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن ابراز خرسندی از مطالبه‌گری هوشمندانه و ندای عدالتخواهی منطقی جوانان منطقه، تأکید کرد: از استاندار به عنوان مدیر ارشد استان می خواهم با مدیران ناکارآمد و افرادی که بستر دلخوری و نارضایتی مردم را فراهم می کنند، برخورد جدی به عمل آورند.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0