تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
3
‍ امام جمعه ایلام در نشست شورای زکات استان:

پرداخت فراگیر زکات توسط مردم باعث توسعه اقتصادی،فقر زدایی و عمران و آبادانی در کشور می شود

  • کد خبر : 1995
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
پرداخت فراگیر زکات توسط مردم باعث توسعه اقتصادی،فقر زدایی و عمران و آبادانی در کشور می شود
امام جمعه ایلام:اگر زکات بصورت فراگیر و بر اساس ظرفیتهایی که وجود دارد پرداخت شود فاصله طبقاتی در جامعه کاهش و عدالت نسبی برقرار می شود.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام،‍ امام جمعه ایلام در نشست شورای زکات استان گفت:پرداخت فراگیر زکات توسط مردم باعث توسعه اقتصادی،فقر زدایی و عمران و آبادانی در کشور می شود.
وی تاکید کرد: پرداخت بیشتر زکات توسط مردم نیازمند فرهنگ سازی مناسب و مشارکت دستگاههای گوناگون است.
امام جمعه ایلام اظهار داشت:اگر زکات بصورت فراگیر و بر اساس ظرفیتهایی که وجود دارد پرداخت شود فاصله طبقاتی در جامعه کاهش و عدالت نسبی برقرار می شود.
وی بیان داشت:از آنجایی که عمده پرداخت کنندگان زکات در جامعه کشاورزان هستند روشهای نوین و متنوع در تبلیغ و توسعه زکات بین این قشر بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.
.وی ادامه داد:اگر همه مردم واجد شرایط در پرداخت زکات مشارکت کنند رقم قابل توجهی است و بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم از این طریق برطرف می شود.
امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد:هزینه کرد زکات در امورات عمرانی و اشتغال نیازمندان اقدام بسیار شایسته ای از طرف دبیرخانه شورای زکات و کمیته امداد است که عامل تاثیر گذاری در توانمندسازی مردم است.
وی گفت:مروزه با توجه به تأثیرگذاری رسانه ها، فضای مجازی استان و اصحاب رسانه می توانند در زمینه تبلیغ و ترویج زکات بسیار سهیم باشند و تولید محتوا در این زمینه اگر هنرمندانه باشد مورد اقبال عمومی قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1995

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0