تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
272
مدیرکل آموزش پرورش استان ایلام درنشست خبری با اصحاب رسانه :

پوشش تحصیلی در استان ايلام در دوره ابتدایی بالای ۹۰ درصد است 

  • کد خبر : 3164
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
پوشش تحصیلی در استان ايلام در دوره ابتدایی بالای ۹۰ درصد است 
درویشی با اعلام اینکه امتحانات امسال بصورت ویژه برگزار می شود، گفت:تغییری در ماهیت برگزاری امتحانات ایجاد شده است و ۴۰ درصد نمرات امتحانات در انتخاب رشته دانش آموزان تأثیر گذار است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛ مدیرکل آموزش وپرورش استان در دومین نشست خبری اصحاب رسانه با مدیرکل ومعاونین این اداره گفت: از تعامل ،همراهی وهمفکری اصحاب رسانه استان با اداره کل آموزش و پرورش استان تشکر می کنم، انتقاد اصحاب رسانه به ما و همکاران ما هدیه ای ازطرف اصحاب رسانه به مجموعه آموزش وپرورش استان است.

درویشی با تاکید بر اینکه بسیاری از گره ها در ارتباط رسانه ها  با آموزش و پرورش رفع شده است‌،گفت : اگرمشکلی درحوزه آموزش پرورش مشاهده کردید، ازطريق روابط‌ عمومی اداره کل عنوان‌ کنید تا درکوتاهترین زمان ممکن نسبت به پیگیری ورفع ان اقدام کنیم.

مدیرکل آموزش وپرورش استان اظهار داشت: استان ایلام اولين استاني بود که ريسک کلاس های حضوری درمدارس راپذیرفت.

مدیرکل آموزش پرورش استان در ادامه بیان داشت: ۴۰۰دانش آموز استان برای اولین بار در المپیاد های مختلف شرکت کرده اند.

وی اضافه کرد: برای اولین بار دبیرخانه کشوري علوم تجربي برای‌ مدت دوسال درایلام راه اندازی شده است. 

درویشی گفت: ۲۳هزار متر زمين چمن مصنوعی به فضا هاي آموزشي استان اضافه شده،ودراین راستا ۳۷زمین چمن دراستان راه اندازی گرديد.

درویشی با اعلام اینکه امتحانات امسال بصورت ویژه برگزار می شود، گفت:تغییری در ماهیت برگزاری امتحانات ایجاد شده است و ۴۰ درصد نمرات امتحانات در انتخاب رشته دانش آموزان تأثیر گذار است.

وی ادامه داد: تعداد ۱۱ هزار نفر در امتحانات امسال شرکت می کنند که از این تعداد ۴ هزار نفر آنها برای ترمیم معدل شرکت کرده اند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان با تاکید بر این موضوع که نگاه آموزش و پرورش استان بر رعایت عدالت آموزشی در سراسر استان است،اعلام داشت:برگه امتحانات دانش آموزان در سامانه بارگذاری و بصورت الکترونیکی تصحیح می شوند.

وی گفت :کلیه ظرفیت ها برای برگزاری امتحانات پای کار می آیند تا حقی از دانش آموزان ضایع نشود.

مدیرکل آموزش پرورش استان در پاسخ به سوال پایگاه خبری طلوع ایلام درخصوص وضعیت اردوگاه شهدای خوران ايوان گفت:برای تکمیل و تجهیز اردوگاه شهدای خوران ايوان،۳میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده و با پیمانکار قرارداد منعقد شده  که ظرف ۳ الی ۴ماه آینده  تکمیل خواهد شد.

وی گفت:اردوگاه خوران ايوان درحدکلاس کشوري است؛ و امسال ازاين اردوگاه استقبال بی نظیری شده است.

درویشی در ادامه‌ افزود: جشن بزرگ تکلیف دانش آموزان باحضور ۱۱هزار نفر درایلام برگزار گردید.

وی به افزایش مرکز اختلال یادی درایلام اشاره نمود وگفت: تعداد اين مراکز از۶ مرکز به ۱۲ مرکز افزایش یافته وتاحدودی مشکلات این حوزه بر طرف شده است.

وی گفت: آموزش وپرورش استان درحوزه نهضت سوادآموزی موفق به کسب رتبه برتر کشوری شده است.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=3164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0