تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
12
به منظور حمایت از تولید داخلی و پایداری تولید:

کنترل کیفی ۱۵ هزارکالا در پالایشگاه گاز ایلام

  • کد خبر : 1069
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
کنترل کیفی ۱۵ هزارکالا در پالایشگاه گاز ایلام
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از کنترل کیفی 15 هزار کالا در این واحد صنعتی در سال جهش تولید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام،مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از کنترل کیفی ۱۵ هزار کالا در این واحد صنعتی در سال جهش تولید خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت بازرسی کالاهای خریداری شده برای استمرار در روند تولید مستمر و صرفه جویی در هزینه های جاری شرکت، این امر داشتن دانش و دقت بالایی در تمام زمینه های بازرسی فنی اعم از مکانیک ، جوش، خوردگی، برق و ابزار دقیق را مستلزم می کند.
“روح اله نوریان” افزود: در سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار قلم کالای خریداری شده و ۳ عدد پروژه ساخت تجهیزات با ارزش بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال بازرسی و مورد تائید قرار گرفته که حاکی از تلاش زیاد در استفاده از دانش روز بازرسی فنی جهت پیش برد اهداف واحد و به تبع آن پیشبرد اهداف کلان شرکت می باشد.
وی، با اشاره به اینکه با استفاده از سیستم های کنترلی، نظارتی، ایمنی و سلامت تجهیزات، راه برای تولید مستمر و پایدار هموار می‌شود، اظهار داشت: بازرسی فنی با اعمال بازرسی در مراحل خرید تجهیزات و قطعات و در زمان نصب، با انجام تست های عملکردی، حضوری فعال دارد و به همین سبب احتمال بکارگیری و استفاده از تجهیزات و قطعات غیر استاندارد به حداقل می رسد.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام: تصریح کرد: بازرسی فنی به منظور دستیابی به حصول اطمینان از انجام صحیح و کامل تعمیرات و همچنین انجام تمامی موارد برنامه‌ریزی شده در تمام مراحل تعمیرات اساسی، طبق استانداردهای بین المللی و روش جاری شرکت ملی گاز ایران حضوری فعال و مستمر دارد.
نوریان به نامگذاری سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور استفاده حداکثری از توان داخلی، متخصصان بازرسی فنی با استفاده از روش های استاندارد و تست های فنی، امکان استفاده از کالاهای داخلی را در اولویت قرار می دهند.
وی ادامه داد: اداره بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام برای اطمینان از صحت عملکرد تجهیزات در راستای تولید پایدار درسال جهش تولید با استفاده از نیروهای متخصص داخلی اقدامات قابل قبولی انجام داده که نتایج آن تاثیر مستقیم در روند تولید پایدار داشته است.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام به اقدامات انجام شده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بازرسی و صدور دستورالعمل تعمیراتی برای ۴۳ تجهیز ثابت و صدور گواهینامه آنها، بازرسی و صدور گواهینامه برای ۱۲۲ تجهیز بالابری و کمک بالابری، بازرسی تست و کالیبراسیون ۹۴ شیر اطمینان و صدور گواهینامه آنها، ۴ مورد بازرسی از تجهیزات برقی و ابزار دقیقی شامل ترانس و سرکابلهای قدرت، کیتهای عایقی، ترموولها، سوییچها، تابلوهای کنترلی و UPS ها تنها بخشی از اقدامات انجام شده ،بوده است.
نوریان افزود: صدور دستورالعمل جوشکاری برای یکهزارو ۹۴۲ اینچ جوش و نظارت بر صحت انجام آن، یکهزارو ۲۸۶اینچ رادیوگرافی از جوشهای انجام شده جهت اطمینان از سالم بودن جوشها، انجام ضخامت سنجی از لوله ها و تجهیزات برای اطمینان از مناسب بودن ضخامت آنها جمعا ۳۵۰۰ نقطه، انجام تستهای غیر مخرب جهت شناسایی عیوب مانند تست فراصوتی ۵۲ متر مربع از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بوده است.
وی با بیان اینکه در مجموع در تمام حیطه های بازرسی فنی ۱۲۴ مورد دستورالعمل تعمیراتی صادر گردیده است، اظهار داشت: تهیه و انعقاد ۴ مورد پیمان در زمینه خدمات کلی بازرسی فنی ، انجام تست MFL ، پایش خوردگی خطوط لوله و صلاحیت ادامه سرویس (FFS) و در زمینه خوردگی ، صدور دستورالعمل رنگ آمیزی برای ۲۰۰ متر مربع و نظارت بر صحت انجام آن و همچنین تعویض ۱۷ مورد کوپن خوردگی و ۱۲۰ مورد بازرسی از سیستمهای حفاظت کاتدی جهت اطمینان از صحت عملکرد آنها، از اقدامات قابل توجه انجام شده، است.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1069

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0