تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
10
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام :

‍ ‍ استفاده از تمام ظرفیت تجهیزات شرکت آبفای استان برای ورود آب به شهر ایلام

  • کد خبر : 1102
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۰۸
‍ ‍ استفاده از تمام ظرفیت تجهیزات شرکت آبفای استان برای ورود آب به شهر ایلام
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت:با توجه به وضعیت بارش ها ، خشکسالی، توپوگرافی ایلام و همچنین جنس زمین از لحاظ جذب آب در وضعیت بحرانی هستيم .

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛ تیموری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در گفتگوی ویژه خبری گفت:با توجه به وضعیت بارش ها ، خشکسالی، توپوگرافی ایلام و همچنین جنس زمین از لحاظ جذب آب در وضعیت بحرانی هستيم .

وی افزود:علاوه بر بحث خشکسالی و عدم بارش، ويروس منحوس کرونا باعث افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب نسبت به سنوات گذشته شده است.
تیموری ادامه داد:گرمای زودرس که هر ساله از اواسط خرداد به بعد باعث راه اندازی دستگاه های سرمایشی در استان می‌شد نیز مزید بر علت است .‌
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت:در شهر ایلام بیش از ۸۰ هزار کولر آبی وجود دارد که اگر هرکدام متوسط در هر شبانه‌روز ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر آب مصرف کنند حدودا ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت شهر ایلام اضافه مي شود كه در كنار آبياري فضاهای سبز فشار مضاعفي بر شركت وارد مي آورند.
وی در مورد رعایت نکردن برخی از مشترکین اظهار داشت:متاسفانه برخی از مشترکین رعایت نمی کنند و گران ترین آب در کشور به علت توپوگرافی منطقه و اختلاف ارتفاع ایستگاه ها براي تامين آب شرب شهروندان را برای شستشوی کوچه و خیابان هدر مي دهند .
تیموری در ادامه به هماهنگی با دادستان استان اشاره کرد و گفت:هماهنگی با دادستان محترم و دستگاه قضا پلیس آب را تشکیل داده‌ایم كه از اين به بعد شاهد بازرسی های خیابانی و کوچه اي خواهيم بود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ایلام تاکید کرد: خدای ناکرده مردم در این زمینه همکاری و رعایت نکنند علاوه بر جریمه نقدی، نهایت اعمال قانون و قطع انشعاب را طبق دستورالعمل هاي قانوني برای اين دست از مشتركين اجرا خواهیم کرد.
وی در رابطه با جیره بندی آب در برخی از مناطق استان گفت:در حال حاضر از ساعت ۱۲ شب تا ۴ بامداد جيره بندی آب در برخی مناطق شهر ایلام براي جلوگیری از مشکلات قطعي آب در طول روز را شروع كرده ايم.
تیموری افزود:اگر مصرف بالا رود مطمئناً در طول روز هم شاهد جیره‌بندی در تمام مناطق استان خواهیم بود .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در پایان بیان داشت: شرکت آبفای استان از تمام ظرفیت تجهیزات خود برای ورود آب به شهر ایلام استفاده مي كند و اقدامات خوبی در جهت بهسازی چشمه ها و خطوط انتقال و منابع آبی انجام داده ايم و علیرغم اینکه پروژه‌های متعددی تعریف گرديده اما اگر مردم را رعایت نکنند مجبور به جيره بندی روزانه خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1102

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0