تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
14

انجمن همگرایی کلهریان ایلام تا پنجم خرداد ١٤٠٠ راه اندازی می شود

  • کد خبر : 1215
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۷:۳۵
انجمن همگرایی کلهریان ایلام تا پنجم خرداد ١٤٠٠  راه اندازی می شود
بعداز انقلاب اسلامی تاکنون ایل بزرگ کلهر که بزرگ ترین ایل کورد شیعه در کشوراست نسبت به سایر ایل ها و طوایف ایران نتوانسته است به طور چشمگیری در عرصه های مدیریتی واداری و حتا بخش خصوصی به منظور توسعه ی بین ایلی خویش حاضر شود.

همان طور که استحضار داریدما اکنون در روزگاری زندگی می کنیم که خواسته یا ناخواسته با موضوع تندو تیزجریان های اجتماعی و همگرایی بین اقوام روبه رو شده ایم . روزگاری که تنهاماندن درآن بدون شک به استهلاک افکار ,استعدادها,شخصیت های فرهیخته و به طور کلی زندگی انسان ها منجر می شود به طوری که هیچ کسی بدون پشتیبانی فکری واجتماعی و فرهنگی عشیره وقوم خویش قادرنخواهد بود که در یک عرصه ی بزرگ اجتماعی در شهر یا منطقه ی محل زندگی اش مشارکت کند ومبلغ و نماینده ی صدای سهم خواهی قومش به گو ش دولت مردان وقت گردد.
ازاین رو باتوجه به این که بعداز انقلاب اسلامی تاکنون ایل بزرگ کلهر که بزرگ ترین ایل کورد شیعه در کشوراست نسبت به سایر ایل ها و طوایف ایران نتوانسته است به طور چشمگیری در عرصه های مدیریتی واداری و حتا بخش خصوصی به منظور توسعه ی بین ایلی خویش حاضر شودوبه تبع ان در شهر ایلام نیز کلهریان نجیب وگرامی در گم گوشه ای غریب وبی صدا نزدیک به نیم قرن است که زندگی خویش را با تن دادن به نقش پیرو بودن و هضم شدن در داخل سایر ایل های استان و بدون توجه جدی به تلاش برای نقش پایه داشتن و مستقل بودن , زندگی عادی و ساده ی خویش را سپری می کنند لذا هم اکنون با عنایت به مراتب ذکرشده در نظر است که پیرو درخواست جمع زیادی از شهروندان کلهری درایلام وهم چنین نظر سنجی های کارشناسانه و به منظوربرون رفت جامعه ی کلهریان عزیز ایلام نشین از این غربت و انزوا که استمرار ان بیش از این میزان نتیجه ای غیرازگم شدن و تجزیه شدن در بین سایر ایل های شهر ندارد با راه اندازی ” انجمن همگرایی کلهریان ایلام ” به فضل خداوند متعال تغییراتی را در منش ها و گفتمان های اجتماعی ,سیاسی و فرهنگی خویش به عمل آورند وبا اعلام آمادگی برای پشتیبانی و حمایت و استقبال گرم از این طرح و هم چنین اعلام عضویت در تشکیلات انجمن یاد شده در اینده شاهد شکوفایی و سربلندی این قوم عزیز و مهربان باشیم. پس از ان جایی که مهم تریم راه رسیدن به این هدف نیکو حرکت کردن در قالب این انجمن است از تمامی کلهر نشینان گرامی واصیل در ایلام تقاضا دارد که با ارسال پیام به فضای واتساب شماره * ٠٩١٨٩٤٨٥٢٥٩ * به نام عباس صیدی کلهر استقبال خودرا اعلام نمایند تا مراحل بعدی این اقدام تدوین و تشکیل بگیرد .
امید است که این حرکت موجب اعتلا و تغییر چشگیری در ماهیت اجتماعی و بین قومی کلهریان ایلام نشین گردد.
باسپاس فراوان
“عباس صیدی کلهر “

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1215
  • نویسنده : عباس صیدی کلهر
  • ارسال توسط :
  • منبع : طلوع ایلام
  • 1808 بازدید
  • يک دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. عرض سلام و ادب و احترام ویژه محضر جناب دکتر صیدی که در راستای تشکیل انجمن ایل کلهر در ایلام قلم و قدم شایسته وتحسین برانگیزی برداشته اند
    و همچنین ارادت ویژه خدمت همه هم تباران ارزشمندکلهر.
    در جامعه ای که بر اساس ایل و عشیره بنا شده است اگر افراد یک ایل از همگرایی .هم افزایی و انسجام لازم برخوردار نباشد درتنازعات و رقابت های اجتماعی حذف شده یا اینکه توان و ظرفیت انهادر مسیر رسیدن ایلات دیگر به اهدافشان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
    در ضرب‌المثل آمده است برادر پست وبرادر زاده هم پشت درخت بی برادر کی کند رشد.
    در اهمیت وجود ایل وتبار همین بس که پیامبر وقتی به بعثت رسید وهدف بزرگ نشر اسلام رو داشت به ایشان وحی شد که بین
    به میان ایل وعشیره خود برو واز انها یاری بطلب .
    در فعالیت های اجتماعی ایل وتبار بازوی توانمند هر شخصی است
    پس بر کلهر یان ساکن ایلام هم لازم است که سازو کار قانونی و اجتماعی ، اتحاد وانسجام راپیگیری و واجرانموده تا در رسیدن به اهداف به حق خود توانا شده و در این جامعه ادعای سهم خواهی داشته و صدایی برای شنیدن و وجودی برای دیده شدن داشته باشند
    سربلند پیروز باشید
    دکتر زینب زینی وند کلهر نیا