تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
2

تنگنای معیشت و صدای شکستن استخوان‌‌های تهیدستان

  • کد خبر : 2175
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
تنگنای معیشت و صدای شکستن استخوان‌‌های تهیدستان
در حالی که در روزهای اخیر با سونامی افزایش قیمت کالاهای اساسی روبرو شده‌ایم، مسئولان ذیربط خَم به ابرو نمی‌آورند و درباره دلایل گرانی نه توضیحی ارائه می دهند و نه راه حلی...

از نگاه استاد محمدرضا حکیمی دو چیز باید رایگان در اختیار مردم قرار گیرد؛. “نان” و “کتاب”. مهم آن است که کسی صرفا به خاطر نداری از نعمت دسترسی به نان و معارف سودمند محروم نماند..

دریغ که این روزها، هم نان گران شده و هم کتاب و اغلب مردم این دو نعمت الهی بی بدیل را با رنج و مرارت به دست می آورند حتی حذف تدریجی کتاب، از سبد فرهنگی مردم دور از انتظار نخواهد بود.اگر گرانی نان را به گرانی‌های سرسام آور سایر اقلام خوراکی بیفزاییم، محرز خواهد شد که سفره مردم چه مایه کوچک و کوچک‌تر شده و معیشت برخی از اقشار آسیب‌‌پذیر، چگونه با باکس‌ها و آشغال‌‌دانی‌های شهرداری، گره خورده است.

اقتصاددانان برای مقابله با گرانی‌ها و مهار تورم و علاج رشد ۱۰ برابری نقدینگی در سال‌های اخیر، راهکاری پایدار و قابل اعتماد اتخاذ نکرده‌اند. از دست ارز “جهانگیری” و “نیمایی” و طرح وبرنامه‌های نیم بند دولتمردان هم کاری برنیامده تا گرانی روی گرانی تلنبار شده و کوهی از مصائب معیشتی را بر مردم خاصه طبقه‌ی کم درآمد تحمیل کند.
دراین راستا مسئولی بیان کرده ؛ “چرخ زندگی مردم در گل و لای گرانی ها گیر کرده است”، دیگری هم گرانی‌ها را یادگار و میراث دولت روحانی تعبیر کرده است. و هرکسی گناه کم‌کاری و بی تدبیری خود را به گردن دیگری انداخته است.

حالا دیگر مردم از این سخنان تکراری و بیحاصل مسئولان به ستوه آمده‌اند چرا که معتقدند این نوع سخنان، بازار گران را ارزان نمی کند و گرانی و ضعف مدیریت در تنظیم بازار را سر وسامان نمی دهد. در حالی که در روزهای اخیر با سونامی افزایش قیمت کالاهای اساسی روبرو شده‌ایم، مسئولان ذیربط خَم به ابرو نمی‌آورند و درباره دلایل گرانی نه توضیحی ارائه می دهند و نه راه حلی…

به نظر می رسد پیش از آنکه رسانه‌های بیگانه از وضعیت پیش آمده، یک کلاغ، چهل کلاغ بسازند، تریبون‌های نماز جمعه و نمایندگان مجلس عمق فاجعه گرانی‌های اخیر را تجزیه و تحلیل کرده و به مسئولان مربوطه و تیم اقتصادی دولت سیزدهم انعکاس دهند تا شاید ملت را از مخمصه معیشتی پیش آمده، نجات دهد.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2175

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0