تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
8

سخنی چند با حامیان دولت در استان ایلام

  • کد خبر : 2634
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱
سخنی چند با حامیان دولت در استان ایلام
مُشک آن است که ببوید، نه آنکه عطار بگوید." بنابراین به جای دستاوردتراشی غیر واقعی برای دولت، با واقعیت آشتی کنید و ضجه‌های مردم کف خیابان را برای تامین حداقل‌های زندگی با گوش جان بشنوید. بی‌گمان اگر با مردم همدلی کنید، بهترین حامی و مُبَلغ برای عملکرد شما خواهند بود.

۱.نیک می‌دانید که دولت متبوع شما، که عنوان انقلابی و مردمی را یدک می‌کشد با کمترین میزان مشارکت و در سایه حذف رقبای قدرتمند سیاسی و بسیاری از چهره‌های برجسته‌ی اجرایی کشور بر اریکه‌ی قدرت تکیه زده است. پس لازم است جلب رضایت مردم را وجهه‌ی همت خود قرار دهید و اگر نمی‌‌توانید گرهی از مشکلات مردم باز کنید، حداقل با ادعاهای پرطمطراق بر زخم‌های آنان نمک نپاشید!

۲. “دنیا دار مکافات است” و “هر کسی آن دِرَوَد عاقبتِ کار، که کِشت.” بنابراین کِشته و گذشته‌ی خود را فرایاد آورید تا ببینید در ۸ سالِ دولت روحانی چگونه رفتار کرده‌اید! مگر شما نبودید که با تشکیل دولت در سایه زمین و زمان را برای زمین‌گیر کردن دولت روحانی به هم دوختید؟! مگر طیف تندرو جریان متبوع شما نبود که با شعار مرگ بر گرانی و تظاهرات خیابانی در مشهد و…، گِرای خروج از برجام و فشار حداکثری را به ترامپ قاتل و تحریم‌گر داد؟! مگر تیتر درشت کیهان که:”عاقلانه‌ترین کار ترامپ دیوانه پاره کردن برجام است” را فراموش کرده‌اید؟! پس بیایید به جای مقصریابی و لعن و نفرین بر بانی وضع موجود، توبه کنید و از کرده‌ی خود پشیمان شوید، چرا که در اسلام راه توبه و بخشش همیشه باز است!

۳. “مُشک آن است که ببوید، نه آنکه عطار بگوید.” بنابراین به جای دستاوردتراشی غیر واقعی برای دولت، با واقعیت آشتی کنید و ضجه‌های مردم کف خیابان را برای تامین حداقل‌های زندگی با گوش جان بشنوید. بی‌گمان اگر با مردم همدلی کنید، بهترین حامی و مُبَلغ برای عملکرد شما خواهند بود.

۴. اگر خواهان امیدآفرینی هستید باید بدانید که دورخیز زودهنگام شما برای چهار سال دوم دولت رییسی، مردم را بیشتر ناامید می‌کند و افق‌های پیش‌رو را تیره و تار نشان می‌دهد؛ چرا که شنیده می‌شود این دولت برخلاف دولت‌های گذشته به دنبال محبوبیت نیست و می‌خواهد چهار سال اول را بر مردم سخت بگیرد تا چهار سال دوم ثمره‌ی آن را بچیند! کما اینکه هنوز یک‌ سال از عمر دولت سیزدهم نگذشته ولی چندین برابر بر حجم مشکلات افزوده شده است. بنابراین، باید به مردم حق داد تا نگران عبور از این دوره چهارساله باشند!

۵. خاصیت فضای مجازی این است که وعده‌ها و گفته‌های هر کسی را در مقابل دیدگان او قرار می‌دهد و شاید به همین دلیل است که مجلس انقلابی می‌خواهد از آن صیانت کند! از این رو، مراقب باشید قبل از هر دفاعی از عملکرد دولت؛ شعارها و قول و وعده‌های رییس جمهور و اعضای کابینه را مرور کنید. برای اطلاع‌ از مواضع رییس جمهور توصیه می‌شود به آرشیو مناظرات انتخاباتی به ویژه آنجایی که مدیریت را حلقه‌ی مفقوده مشکلات کشور می‌داند، تحریم را کم اثر می‌پندارد، مقصر دانستن دولت گذشته را نکوهش می‌کند و صدها قول و وعده‌‌‌ی دیگری که می‌دهد، مراجعه فرمایید؛ همان‌گونه که”اونچنان رونق اقتصادی…” روحانی را در بوق و کرنا کردید!
آری! هر که باد بکارد، طوفان درو می‌کند!

۶. از اصلاح طلبان و منتقدان سیاسی دولت نهراسید؛ چرا که بر خلاف جریان اصولگرا-انقلابی که تمام ارکان قدرت را در دست دارند و حرف و عمل‌شان اثر اجرایی بر زندگی مردم می‌گذارد، اصلاح‌طلبان هیچ سهمی از کیک قدرت ندارند و تنها متکی به پایگاه اجتماعی و مستظهر به حمایت افکار عمومی هستند. پس اگر دولت مردمی برای افکار عمومی اهمیت قائل است باید به نقد و نظرهای اندک اما دلسوزانه‌ی اصلاح‌طلبان اعتنا کند و به دیده‌ی فرصت بنگرد. البته این نقدها در پیشگاه مردم “زیره به کرمان بردن” است، چرا که مردم بیش از فعالان سیاسی به آثار و تبعات تصمیمات دولت آگاهی دارند و با تمام وجود لمس می‌کنند!

۷.با وجود تمام ضعف‌های ساختاری و اجرایی فرااستانی که وضعیت کشور را به ایستگاه موجود رسانده است، اجازه دهید با نقد‌های مشفقانه عملکرد مدیران استانی تقویت شود. چرا که همه در یک کشتی نشسته‌ایم و می‌توانیم با همدلی و هم‌گرایی از حداقل ظرفیت‌های بومی برای کاهش آلام مردم استفاده کنیم.
اگر رییس جمهور یک روز سابقه کار اجرایی و رییس مجلس یک روز سابقه حضور در مجلس نداشته است، حداقل سوابق اجرایی و تقنینی استاندار و برخی از مدیران ارشد استان را باید به فال نیک گرفت تا اگر گشایشی ایجاد نمی‌شود، حداقل باری بر مشکلات مردم اضافه نشود.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2634

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0