تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
14
اندر حکایت عدل و عقلانیت دولت و مجلس شورای اسلامی

چرا حق مناطق جنگی بازنشستگان را پرداخت نمی کنید؟

  • کد خبر : 3116
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
چرا حق مناطق جنگی بازنشستگان را پرداخت نمی کنید؟
قانونگذار ، حق استفاده از مزایای مناطق جنگی را برای کارکنان بسیجی دوران دفاع مقدس که در معرض مستقیم آسیبهای جسمی و جانی و روحی وروانی جنگ تحمیلی قرارداشته اند مقرر نموده و مدیران اجرایی و تقنینی هم تکلیف دارند که آن را عملی کنند.

عقل یک قدرت الهی و قوه ادراکی است که از طرف خالق کردگار در و جود انسان نهاده شده تا بوسیله آن معانی و مفا د را تشخیص و باتکیه برمنطق ، مصالح را از مفاسد تمیز و خوب و بدرا از با هم اشتباهی نگیرد.

ازنگاه ارسطو ، عقل و صف ذاتی انسان ومنشاء سعادت و باعث زندگی است .
حضرت مولوی نیز عقل را آفتاب و چراغ سرزمین جان میداند که خرابه نفس را روشن می کند.

یعنی در واقع و جود عقل و جه تمایز و برتری انسان برحیوان است.

عدل؛
به فرموده پیامبر بزرگ اسلام .ص. عدل میزان و جود خدای سبحان در زمین است .
به گفته همه فلاسفه بزرگ جهان ، عدل یعنی قرار دادن هرچیزی درجای خود وهمه انبیای الهی نیز به همین خاطر مبعوث شده اند تا تعادل و تساوی در زمین برقرارشود و هربنده خدایی اعم از ژنهای برتر و گمنامان و نام آوران به حق خود برسند و ظلمی به هیچ ناتوانی روانگردد.

خدای حکیم اجرای عدل را بر مبنای عقل برعهده انبیا ، اولیاء و مدیران جامعه قرار داده و پاداش آن را نیز بهشت برین قرارداده است.

یعنی مجریان عدل به بهشت می روند و تارکان این امر الهی نیز به در کات دوزخ سقوط خواهندکرد.

القصه ؛
قانونگذار ، حق استفاده از مزایای مناطق جنگی را برای کارکنان بسیجی دوران دفاع مقدس که در معرض مستقیم آسیبهای جسمی و جانی و روحی وروانی جنگ تحمیلی قرارداشته اند مقرر نموده و مدیران اجرایی و تقنینی هم تکلیف دارند که آن را عملی کنند.

اینک سئوال جامعه فقیر وخادمان بی منت بازنشستگان این است که دولت ومجلس براساس کدوم عقل و عدالت و اندیشه وانصاف بازنشستگان مظلوم که درکنار سا یر اقشار مختلف مصیبت اسارت و آوارگی ، عوارض و آلام وحشت وو یرانی دوران هشت ساله جنگ را باجان واستخوان خود حس تحمل کرده اند از این مزایا محروم و آن را به کارکنانی پرداخت میکند که یادر آن دوران نفس گیر متولد نشده اند و یا اگر وجود داشته اندتوفیق حضور در جبهه های جنگ را پیدا نکرد و آسیبی متحمل نشده اند؟؟
بعنوان مثال ؛

بنده یک کارمند باز نشسته ام که ۲۴ماه سابقه حضورمستقیم در جبهه های نبرد حق علیه باطل رادر پرونده کاری ام و جود دارد، بیش از ۳۰ سال است که با دهها رنج و مشقات ناشی از جنگ و مصرف شبانه روز ۱۲عدد قرص ( برای تسکین عوارض جنگ) هماننده هزاران بسیجی بازنشسته دیگر دراین کشور به اصطلاح اسلامی
زندگی مملو از درد و داغ وسرد وسوزانی را سپری میکنم چرا نباید از مزایای قانون مناطق جنگی بهره مند باشم.؟

مگر حضرت امام خمینی ره خطاب به مسئولین نفرمود؛

نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت درپیچ وخم زندگی روز مره خود به فراموشی سپرده شوند؟
این بود اجرای تاکیدات و تو صیه های حضرت امام خمینی ره؟

مگرایشان خطاب به بسیجیان مظلوم وخاک خوردگان سنگرهای شرف و شهادت نفرمودند؛

من دست یکایک شما پیشگامان رهایی رامی بوسم ومی دانم که اگرمسئولین نظام اسلامی از خدمت به شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت؟
بنده به نمایندگی ازهزاران کارمند بسیجی باز نشسته و آسیب دیده مستقیم از جنگ تحمیلی از دولت و مجلس عاجزانه تقاضادارم که با تکیه برعقل و اندیشه وعدل و انصاف خود در این تصمیم نا عادلانه تجدید نظر نموده و قبل از اینکه در آتش نفرین این رزمندگان شرافتمند که عزت وآبروی همه مدیران تازه به دوران رسیده مدیون ایثار واخلاص آنان است گرفتار شوند و در آتش خشم الهی سقوط نکرده اند همانند کار کنان شاغل ، باز نشستگان بیچاره ، پیر و مریض ، عائله مند و مستحق را نیز از مزایای قانون مناطق جنگی و همچنین قانون همسانسازی بهره مند و حقوق ضایع شده این بندگان محروم و محتاج و محق و صاحبان اصلی وقربانیان خاموش دفاع مقدس را پرداخت نمایند و حداقل در این یک مورد به تاکیدات بنیانگذار عزیز انقلاب اسلامی عمل کنند.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=3116
  • نویسنده : سیدحرمت الله موسوی مقدم
  • ارسال توسط :
  • منبع : طلوع ایلام
  • 1060 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0