تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
10

۶ گام مهم استاندار ایلام در مرکز بر مسیر توسعه استان

  • کد خبر : 2659
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
۶ گام مهم استاندار ایلام در مرکز بر مسیر توسعه استان
استاندار ایلام در اولین گام خود با حضور در نشست ستاد مرکزی اربعین یک بار دیگر بر اهمیت مسیر تردد زوار در استان با پوشش بیش از ۶۵ درصد تاکید کرد و از این دریچه خواستار ایجاد تسهیلات و تزریق اعتبارات در ابعاد ملی شد.

‍ ‍

دکترحسن بهرام‌نیا که معمولا روزهای تعطیل خود را به سفرهای شهرستانی و حضور در کنار مردم اختصاص داده است، روزهای میان هفته نیز پیگیر طرح خواسته‌ها و مطالبات استان در مرکز است و این روزها نیز با حساسیت ویژه‌ای امور استان را دنبال می‌کند.

در این هفته نیز چون گذشته شاهد اقدامات و پیگیری‌های استاندار ایلام در مرکز بودیم که هریک در جای خود برای توسعه استان مهم و قابل توجه است.

استاندار ایلام در اولین گام خود با حضور در نشست ستاد مرکزی اربعین یک بار دیگر بر اهمیت مسیر تردد زوار در استان با پوشش بیش از ۶۵ درصد تاکید کرد و از این دریچه خواستار ایجاد تسهیلات و تزریق اعتبارات در ابعاد ملی شد. پیگیری‌ها و دوندگی‌های دکتر بهرام‌نیا در مسیر اربعین در این فرصت کم، چنان بوده که برای چندمین بار مورد تحسین و تقدیر مسئولان ارشد کشوری از جمله رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور قرار می‌گیرد.

دومین برنامه استاندار ایلام به دیدار با معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی اختصاص یافت. دکتر بهرام‌نیا در این دیدار علاوه بر این‌که بر اتمام و تعیین تکلیف دو طرح مهم و کلیدی سامانه گرمسیری و احیای اراضی تاکید کرد، خواستار تامین اعتبار برای پروژه‌های پمپاژ آب در مناطق مختلف استان شد که با مساعدت وزارتخانه مواجه شد.

سومین گام استاندار ایلام در دیدار با مهندس پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور در حالی در مسیر محرومیت‌زدایی استان برداشته شد که وی اخیرا در قالب سفرهای شهرستانی از مناطق محروم ملکشاهی و هلیلان بازدید کرده بود تا در این نشست ضمن ارائه بازخورد طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام، بر تداوم کمک و مساعدت این نهاد انقلابی در مناطق محروم تاکید کند. استاندار ایلام در این دیدار ضمن این‌که خواستار تجهیز امکانات در حوزه اربعین استان شد از مهندس فتاح برای سفر به استان دعوت کرد که توافق شد به زودی این امر محقق شود.

اما چهارمین دیدار مهم استاندار ایلام که در نوع خود کم‌نظیر به شمار می‌رود در راستای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان برای ایرانیان خارج از کشور انجام شد. جایی که دکتر بهرام‌نیا با دکتر ملکی مدیر شبکه جهانی جام‌جم به توافق رسیدند تا با تولید برنامه‌های تخصصی، ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان را برای سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور در ابعاد جهانی و بین‌المللی پخش و معرفی نماید.

پنجمین برنامه استاندار ایلام حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به اتفاق نمایندگان استان بود. دکتر بهرام‌نیا در این برنامه مهم نیز تلاش کرد از ظرفیت و توان مجلس در راستای تجهیز و ترمیم زیرساخت‌های اربعین استان استفاده کند و زمینه‌های برگزاری باشکوه و امن کنگره عظیم اربعین را فراهم سازد. واضح است این حرکت خوب استاندار در راستای ایجاد تسهیل بیش از پیش برای یک سفر ایمن و آسان برای زوار اربعین حسینی علیه‌السلام در مرز عشق و دلدادگی مهران قلمداد می‌شود.

ششمین و آخرین برنامه مهم و اثرگذار دکتر بهرام‌نیا به دیپلماسی اقتصادی اختصاص یافت. وی در این نشست مهم پس از تحرک بخشی به دیپلماسی مرزی در چند ماه گذشته، با دستان پر حاضر شد و ضمن گزارش اقدامات مثبت انجام شده در حوزه‌ی مرزی خواستار گشایش رسمی ۳ بازارچه چیلات‌، چنگوله و هلاله شمالی شد و از آن به‌عنوان دریچه‌ای نو به روی اقتصاد ایران یاد کرد.

این روزها استاندار ایلام در برنامه‌ها و رایزنی‌های فشرده خود در مرکز با مسئولان ارشد کشوری همچون هفته‌های گذشته تلاش کرد تا خواسته‌ها و مطالبات مهم استان در حوزه‌های مختلف را مطرح و پیگیری نماید. وی در این دیدارها سعی کرد در حوزه‌های مختلف چون تجهیز امکانات و زیرساخت‌های اربعین، تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام حوزه آب و خاک و کشاورزی استان، اتمام پروژه‌های حوزه محرومیت زدایی، معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان، تقویت دیپلماسی مرزی و تحرک در دیپلماسی اقتصادی بر ریل توسعه استان در مرکز حرکت کند.

✍️ محمد صحرایی مدیر روابط‌عمومی و اموربین‌الملل استانداری ایلام

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2659

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0