تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

بهره مندی بیش از ۳۳۰ نفر در چهار ماهه اول سال جاری از آموزشهای رایگان فنی و حرفه ای ایوان

  • کد خبر : 1778
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
بهره مندی بیش از ۳۳۰ نفر در چهار ماهه اول سال جاری از آموزشهای رایگان فنی و حرفه ای ایوان
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ایوان گفت:بیش از 330 نفر در چهار ماهه اول سالجاری از آموزشهای رایگان فنی و حرفه ای شهرستان ایوان بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری طبوع ایلام،قباد خسروی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ایوان،ضمن تبریک فرارسیدن هفته مهارت(۳۱تیر لغایت۶مردادماه) و روز ملی کارآفرینی و مهارت های فنی و حرفه ای به همکاران اداری و مربیان بخش دولتی و خصوصی،کارآموزان و شرکای دولتی و خصوصی در گفتگوی اختصاصی با «طلوع ایلام» گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد۳۳۵نفر متقاضی کسب و یا ارتقای مهارت از آموزش های رایگان بخش دولتی این مرکز بهره مند شده اند.

خسروی گفت:این آموزش ها در شرایط شیوع ویروس کرونا و در قالب روشهای (حضوری،نیمه حضوری و مجازی) با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مربیان زحمتکش به افراد جویای کار،دانش آموزان متقاضی دیپلم فنی،علاقه مندان ارتقای مهارت، متقاضیان اخذ پروانه کسب و سایر افراد در بخشهای ثابت شهری، روستایی و کارآموزی در محیط کار واقعی ارائه گردیده است.

وی افزود:این افراد در قالب ۳۵حرفه آموزشی و به میزان ۳۸۳۵۹ هزار نفر ساعت خدمات آموزشی و مهارتی را بصورت رایگان دریافت کرده اند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ایوان بیان داشت: ۴۵ درصد از این آموزش ها در بخش خدمات ، ۲۳ درصد در بخش صنعت، ۲۵ درصد در بخش فرهنگ و هنر و ۷ درصد در بخش کشاورزی در قالب حرفه های آموزشی مانند مکانیک، صنعت ساختمان،برق صنعتی وساختمان،ابزاردقیق،تعمیر و نصب آسانسور، Gps،کاربر نرم افزار اداری، نرم افزار حقوق و دستمزد، قالی بافی، دوخت سرویس آشپزخانه،دوخت لباس عروس،شهروندالکترونیکی،کاربرد اینترنت و رایانه در محیط کار ،کارور اتوکد،کاربر گیاهان دارویی،تریکو بافی،بافنده پوشاک دومیل،شمع ساز، نخ ریسی و سایر حرفه های مرتبط با کارآموزی در محیط کارواقعی ارائه شده است.
وی در رابطه با مخاطبین این کارگاه ها گفت: مخاطبین کارگاههای آموزشی این مرکز را اغلب فارغ التحصیلان دانشگاهی،دانش آموزان هنرستان های فنی،زنان خانه دار و سایر افراد جویای کار تشکیل می دهند از عموم مردم شهرستان،بویژه دانش آموزان متوسطه اول علاقه مند به دیپلم فنی درپنچ رشته(۱.تعمیرخودرو و برقکارخودرو ۲. plc برقکارصنعتی ۳.تعمیرو نصب آسانسور۴.الکترونیک و تعمیر تلفن همراه۵.برنامه نویس کامپیوتر)تقاضای استفاده ازظرفیت های موجود آموزشهای مهارتی شهرستان را داشته و به نوعی با شعار هر ایوانی حداقل یک مهارت بر انجام این مهم تاکید داشتند.
خسروی افزود: ضمنا” علاوه بر ظرفیت های بخش دولتی تعداد ۱۴ آموزشگاه آزاد در رشته آرایشگری،رایانه،خیاطی، رباتیک، قالیبافی در بخش خصوصی برابر شهریه مصوب سازمان، آمادگی خدمت رسانی جهت ارتقا مهارت فراگیران شهرستان را داشته و بیش از ۲۳۰۰۰هزار نفرساعت در چهار ماهه اول سالجاری ارئه خدمات صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: در پایان دوره های آموزشی ارائه شده در بخش های دولتی و خصوصی بعد از اخذ آزمون آنلاین و عملی،به قبول شدگان گواهینامه بین المللی الکترونیکی اعطا خواهد شد..

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1778

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0