تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
18
مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام:

ایلام آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است

  • کد خبر : 3572
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
ایلام آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است
مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ایلام را استان نوظهور در حوزه گردشگری کشور معرفی کرد.

 

فرزاد شریفی روز چهارشنبه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ایام عیدنوروز گفت:پیشرفت‌های استان در بخش صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی قابل توجه بوده و این استان به عنوان پدیده گردشگری در کشور شناخته می‌شود.

وی افزود: ایلام از هر لحاظ آماده استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی است و رسانه ها می توانند با معرفی ظرفیت های گردشگری نقش بسزایی در معرفی آثار تاریخی و سیاحتی و جاذبه های استان داشته باشند.

وی با اشاره به حضور مرکز اقامتی فعال در سطح استان اظهار داشت: در آستانه سال نوروز ۲۷ دستگاه اجرایی در قالب ۱۱کمیته و میراث فرهنگی به عنوان دبیرخانه ستاد سفر مشغول به فعالیت هستند و در واقع نوروزبانان بی نوروز هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: این استان با توجه به طبیعت بسیا زیبا و بکر، ظرفیت بالایی برای ثبت آثار طبیعی دارد، اهمیت این میراث نه‌ تنها در ظاهر فرهنگی آن به‌خودی‌خود بلکه در دانش و مهارت‌ها، ارزش اجتماعی و حتی ابعاد اقتصادی است که از یک نسل به نسل بعدی منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۳میلیون نفر گردشگر از آثار تاریخی و سیاحتی و جاذبه های گردشگری استان دیدن کردند پیش بینی کرد این میزان در آستانه سال نو افزایش یابد.

این مسئول ابراز کرد:در سال گذشته بالغ بر ۸۵۲۴نفر از اماکن اقامتی وگردشگری بازدید داشته وتعداد گردشگران خارجی نسبت به سنوات گذشته ۶۴درصد افزایش نشان می دهد که عموما این افراد از کشورهای عراق،پاکستان، کویت، گرجستان و چین بوده اند.

شریفی با تقدیر از رویکرد حمایتی استاندار ایلام در حوزه گردشگری گفت: دراین زمینه نقش رسانه ها در معرفی آثار تاریخی و سیاحتی و جاذبه های گردشگری باید بی بدیل عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات به صنعتگران استان ایلام پرداخت شده است خاطرنشان کرد: تسهیلات اشتغال زایی در حوزه های گردشگری وصنایع دستی افزایش یافته است.

فرزاد شریفی در پایان تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز را فرصتی مغتنم برای میزبانی از مسافران نوروزی روزه دار عنوان کرد و گفت: سفره‌های افطاری ساده برای ایام ماه مبارک رمضان برای گردشگران پیش بینی شده و ۲۶۴ واحد اقامتی در استان ایلام فعال هستند

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=3572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0