تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4
در نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم در استان ایلام عنوان شد

بالغ بر ۱۷۲ هزار نفر از جمعیت استان ایلام ساکن بافتهای فرسوده هستند

  • کد خبر : 2916
  • ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
بالغ بر ۱۷۲ هزار نفر از جمعیت استان ایلام ساکن بافتهای فرسوده هستند
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم با حضور نماینده شرکت بازآفرینی شهر و سفیران بم از سکونت 172 هزار نفرازجمعیت استان ایلام در بافتهای فرسوده خبر داد و بر استفاده این ساکنان از تسهیلات بازآفرینی جهت نوسازی منازل مسکونی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛ نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم در استان ایلام از روز سوم تا پنج دیماه در سه شهرستان مهران، دهلران و ایلام با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، فرمانداریهای و شهرداریهای شهرهای مذکور و ادارات و سازمانهای مرتبط، و با حضور نماینده شرکت بازآفرینی شهری و سفیران بم برگزار شد.

در این نشستها که در آستانه پنجم دیماه «روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» رویدادی به منظور پاسداشت این روز و لزوم بهره‌گیری از آموزه‌های زلزله بم و با هدف ترویج فرهنگ نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی ساختمانها و … برگزار شد مسئولین استان و شهرستانها، نماینده شرکت باز آفرینی شهری، سفیران بم و کارشناسان در این زمینه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مهندس فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم که در شهر ایلام برگزار شد با بیان اینکه بالغ بر ۱۷۲ هزار نفر از جمعیت استان ایلام که نزدیک به یک سوم جمعیت استان را شامل می شود ساکن بافتهای فرسوده و خانه های فاقد ایمنی لازم هستند، بر استفاده این اقشار از تسهیلات و تخفیفات جهت نوسازی منازل تأکید کرد.

وی اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوط به احداث ساختمان از طرف ناظرین سازمان نظام مهندسی ساختمان و برخورد قاطع شهرداریها با ساخت و سازهای غیر مجاز و دقت در صدور پایان کار بناهها را ضروری بر شمرد و افزود: زلزله، سیل و… جزئی از خصوصیات طبیعی زمین هستند و ما در نقطه ای از جغرافیای خاکی زندگی می کنیم که مستعد اکثر این حوادث طبیعی است و این ما هستیم که می بایست شرایط زندگی و ساختمانهای مسکونی و غیره را با شرایط خاص این اقلیم بنا نماییم .

مدیرکل راه و شهرسازی ضمن گرامیداشت یاد عزیزانی که در زلزله بم جان خود را از دست دادند افزود: حوادث طبیعی همیشه وجود خواهند داشت و همه باید سعی کنیم تا حد امکان با اندیشیدن تدابیر لازم از خسارات جانی و مالی هموطنان جلوگیری نماییم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام نیز در نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم شهر ایلام ضمن بر شمردن تسهیلات و تخفیفات دولت جهت بازسازی بافتهای فرسوده خواستار استفاده مردم ساکن این مناطق از این تسهیلات شد و تاکید کرد سازمان نظام مهندسی و شهرداریها در زمینه احداث بناهای نهایت قوانین و مقررات مربوطه را اجرا نمایند.

دکتر آزاد منش سفیر بم در استان ایلام نیز در نشستهای مختلف سطح استان ضمن تشریح ابعاد فاجعه زلزله بم بر تمهیدات لازم برای مقابله با این گونه حوادث با رعایت قوانین ساخت و سازها، ایجاد فضاههای پشتیبانی و ارتباطی و امدادی و … تاکید کرد و افزود: با همت همه مردم ایران امروز بم زنده و پاینده تر از قبل است هر چند یاد عزیزان از دست رفته هرگز فراموش نخواهد شد .

وی همدلی و همراهی همه اقشار ملت ایران از شرق و غرب و شمال و جنوب در حوادث مختلف طبیعی و غیر طبیعی مثل زلزله و سیل و جنگ تحمیلی و … را عامل پایدار بودن ایران دانست و افزود: حوادث همیشه هستند و این انسانها هستند که با رعایت نکات ایمنی اثرات این حوادث را کم خواهند کرد .

لازم به ذکر است در این نشستها، فرمانداران شهرستانهای مهران و دهلران، شهرداران شهرهای مهران، دهلران و ایلام، مسئولین و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام از جمله رئیس اداره راه و شهرسازی مهران، سرابله و ایوان و … بحثهای کارشناسی مختلف در زمینه کاهش اثرات بلاهای طبیعی ارائه داد.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2916

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0