تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
8

خدمت رسانی ۳۵ تیم عملیاتی هلال احمر ایلام در اربعين

  • کد خبر : 2703
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
خدمت رسانی ۳۵ تیم عملیاتی هلال احمر ایلام در اربعين
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: ۳۵ تیم عملیاتی هلال احمر ایلام در اربعين حسینی خدمات رسانی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛غلامرضا علی محمدی در جلسه ستاد اربعین استان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح امداد و نجات ویژه اربعین حسینی ۳۵ تیم عملیاتی امداد و نجات به صورت شبانه روزی در پایگاه های ثابت و موقت و قرارگاه مرزی مهران برای امدادرسانی و پوشش حوادث احتمالی در استان خدمات رسانی می کنند.

وی گفت: قرارگاه مرزی جمعیت هلال احمر استان ایلام جهت پشتیبانی تیم های عملیاتی و تسریع در امداد رسانی به زائران اربعین در پایانه مرزی مهران ایجاد می شود.

علی محمدی بیان کرد: ۲۷ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شامل۱۳ پایگاه ثابت و ۱۴ پایگاه موقت در مسیر تردد زائران به منظور ارائه خدمات امدادی به زائران در استان مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: در ایام اربعین حسینی ۳۴۲ نفر از پرسنل و امدادگران و نجاتگران در قالب ۳۵ تیم عملیاتی در پایگاه های امدادی و قرارگاه مرزی با بکارگیری ۳۸ دستگاه آمبولانس،۱۴ دستگاه خودرو ست نجات، ۳ تیم واکنش سریع، ۵ تیم موتوری، ۲ دستگاه خودروی ارتباطات، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین جهت پشتیبانی و ۳ تیم عملیاتی توانای خواهران در مرز مهران به صورت شبانه روزی به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.

 علی محمدی تصریح کرد: ۲ فروند بالگرد امدادی این جمعیت با هدف تسریع در عملیات امدادرسانی به مجروحان احتمالی حوادث در ایام اربعین حسینی در استان مستقر می شوند و در صورت نیاز و ضرورت اقدام به امداد رسانی می کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام اضافه کرد: آماده سازی ناوگان نقلیه امداد، ایجاد قرار گاه پشتیبانی در شهر مهران به منظور پوشش فعالیت های پشتیبانی عوامل فعال در طرح و همکاری لازم با سازمان امداد ونجات ومرکز پزشکی حج در راستای اعزام تیم های امدادی ودرمانی به کشور عراق به منظور پوشش فعالیتهای امدادی جمعیت هلال احمر به عنوان مسئول کارگروه امداد و نجات به زائرین در داخل کشور عراق از دیگر برنامه های جمعیت هلال احمر استان در ایام اربعین امسال است.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0