تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
15
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام خبر داد

پرداخت ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به فعالان صنایع دستی ایلام

  • کد خبر : 2902
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
پرداخت ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به فعالان صنایع دستی ایلام
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: برای توسعه، تقویت و حمایت از صنایع دستی استان مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به فعالان این حوزه پرداخت شده است.


به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛فرزاد شریفی امروز در جمع خبرنگاران حاضر در تور رسانه ای راهیان پیشرفت و توسعه، اظهار کرد: از محل اعتبارات ملی اقدامات و خدمات متعددی در زمینه بهسازی یا توسعه زیرساخت های مرتبط با این اداره کل انجام گرفته یا در دست انجام است.
شریفی با بیان اینکه راه های دسترسی به مناطق گردشگرپذیر از مهم ترین دغدغه های ما است، افزود: برای برخی مناطق از جمله آبشار و روستای هدف گردشکری اَما و درختان چندهزارساله بان سرو راه دسترسی احداث شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام در خصوص بهسازی محوطه قلعه تاریخی والی یادآور شد: از محل مشارکت های اجتماعی وزارت نفت عملیات بهسازی محوطه این قلعه، در حال انحام است و تا قبل از پایان سال به اتمام می رسد.
وی ادامه داد: در این تغییرات رمپ دسترسی برای جانبازان و معلولان جهت بازدید از قلعه، ایجاد سرویس های بهداشتی، غرفه برای فعالان صنایع دستی در نوروزگاه و سکوی نشیمن تعبیه می شود.
شریفی یادآور شد: در بازسازی محوطه فضا و اِلمان سنتی قلعه حفظ می شود و از آجر های سنتی بکارگیری شده است.
وی گفت: در این عملیات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای فاز مطالعاتی، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای فاز اول و هشت میلیارد ریال برای سیستم برق کشی طرح بهسازی قلعه والی مصوب شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام در مورد احداث موزه باستان شناسی نیز گفت: فاز مطالعاتی طرح انجام شده و طبق برآوردهای اولیه برای احداث و تکمیل این موزه ۷۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.
وی در مورد نمای بیرونی بازارچه صنایع دستی تصریح کرد: از محل مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت ۱۰ میلیارد ریال مصوب شده است و برای نمای بازارچه از کاشی هفت رنگ ساخت هنرمندان کاشیکار استان بکار رفته است.
شریفی خاطرنشان کرد: معرفی صنایع دستی با هدف ترویج فرهنگ ورود افراد جویای شغل به حوزه صنایع دستی و سنتی یک ضرورت است و هم اکنون تعداد ۲۳ غرفه در این بازارچه فعال بوده و از محل تبصره ۱۸ از فعالان این غرفه ها حمایت شده است.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2902

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0