تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
224

اربعین و رسالتی فراتر پیش روی اصحاب فرهنگ و قلم

  • کد خبر : 3289
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
اربعین و رسالتی فراتر پیش روی اصحاب فرهنگ و قلم
اربعین در ذات خود یک حرکت عظیم فرهنگی  تبین گر است  و بیش از هر چیز دیگری محتوای فرهنگی و پیام رسانی و رسانه ای دارد.
در روزگاری که بشر به آسایش رسیده و آرامش را از دست داده و گرفتار تلاطم روحی وروانی است و دنبال معنا می گردد پیام های عاشورا و کربلا و اربعین همچون کشتی نجات می تواند بشر را از این تلاطم ها برهاند و به ساحل امن هدایت کند .
اربعین در ذات خود یک حرکت عظیم فرهنگی  تبین گر است  و بیش از هر چیز دیگری محتوای فرهنگی و پیام رسانی و رسانه ای دارد .
امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب کبری سلام الله علیها  با خطبه و سخنرانی  رسالت بی بدیل خود را از ظهر عاشورا  شروع کردند و نگذاشتند آن پیام فقط در کربلا و عاشورا بماند .
لذا با تشکر از تلاش  مجدانه اهل رسانه و قلم نقش قرارگاهی رسانه ای  اربعین  فراتر از انعکاس اقدامات و مصوبات و بازدید و سرکشی مسولان از پایانه و مواکب  و پخش گزارش جلسات  است .
معنای متعالی که از این حماسه عظیم اربعین حسینی ع  به تاسی از حضرت زینب کبری سلام الله علیها  پس از قرن ها توسط میلیون ها نفر از سراسر جهان خلق و تولید می شود فصلی نو پیش روی انسان سرگشته می گذارد  که طریق وراه سعادت را پیدا کند .
اربعین  حسینی ع  هم راه است و هم پیام .
به بشر امروز این پیام را می دهد که باید مسیر را شناخت و از طریق آن به مقصد ومقصود رسید .
مقصد و مقصودی که از عرفه تا اربعین  دنبال عالی ترین جلوه عبودیت و بندگی و توجه به توحید است که حضرت زینب کبری سلام الله علیها  با همه داغ مصیبت ها انرا زیبا وجمیل  می بیند .
سر بریده بر بالای نی عالی ترین و متعالی ترین ابراز بندگی در مقابل خالق و ترک همه تعلقات دنیوی است که سالار شهیدان  در دعای عرفه انرا بر می شمارد .
امروز باید علما و کارشناسان  و اهالی رسانه و قلم این جریان بزرگ را فرهنگ سازی کنند .هرچند  امواج  این اقیانوس  بیکران  در ساحل امن کربلا در پرتو ایمان و عبودیت خالق سرشار از گوهر های ناب و لحظات  ناب است و قلم از بیان آن عاجز وناتوان ولی باید هرکس به وسع خود بکوشد انرا به جهانیان با زبان هنر و خردمندانه  باز گوید  .آن وقت  متن عظیم  و پرقدرتی شکل می گیرد که اثر بخش تر از جنبه تدارک کنندگی اربعین  است .
این فرصت عظیم را با صرف گزارشات روزمره از دست ندهیم .
لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=3289

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0