تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
45
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام:

استان ایلام جزو ۶ استان برتر کشور در زمینه تولید گندم است / افتتاح ۷۳ پروژه عمرانی و زیربنایی در دهه مبارک فجر

  • کد خبر : 3483
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
استان ایلام جزو ۶ استان برتر کشور در زمینه تولید گندم است / افتتاح ۷۳ پروژه عمرانی و زیربنایی در دهه مبارک فجر
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت :  در سال زراعی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با اجرای پروژه ها و شبکه های آبیاری حدود ۴۰۰ هزار تن گندم در ایلام تولید شده است و ما توانستیم در این بخش جز ۶ استان برتر کشور باشیم.

 

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛حشمت عزیزان در نشست خبری با اصحاب مطبوعات ضمن تبریک به مناسبت چهل وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در حوزه آب و خاک و زیر بنایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک انقلاب صورت گرفته است که در نوع خود این موضوع بی نظیر است.
وی اظهار داشت: طرح های فاز اول احیا دشتهای استان در سطح ۵۰هزار هکتار و سامانه گرمسیری به مقدار ۳۰هزار هکتار از دیگر برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان بوده که در سال گذشته با تدابیر و اقدام لازم و همکاری کشاورزان ۴۰۰هزار تن گندم در استان ایلام تولید شد .
عزیزان با اشاره به این مطلب که در تولید گندم و بذر مرغوب  در کشور رتبه سوم کسب شد و در تولید دانه های روغنی و گلزا استان ایلام نیز موفقیت هایی را بدست آورد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه گفت: در دهه فجر۷۳پروژه در۱۲ شهرستان با اعتباری بالغ بر ۵۵۰۰میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
این مسئول همچنین یادآور شد: جهت خرید ادوات کشاورزی و ماشینهای مکانیزاسیون اعتباری بالغ بر ۱۱میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان اختصاص یافته است.
مهندس عزیزان ساماندهی مرغ و گوشت گرم، الگوی کشت مناسب، پیگیری امهال تسهیلات بانکی را از مهمترین برنامه‌های مد نظر این سازمان عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=3483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0