تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
185
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام:

بیش از ۲ میلیارد تومان در حوزه راهداری ایلام هزینه شده است

  • کد خبر : 3361
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
بیش از ۲ میلیارد تومان در حوزه راهداری ایلام هزینه شده است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون ۲ هزار و ۳۱۰  میلیارد تومان در حوزه راهداری استان اعتبار اخذ و قرارداد منعقد شده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛«سید زاهدین چشمه خاور» در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام با اشاره به اینکه رسانه ها زبان عملکرد دولت و بیان کننده قصورات هستند، افزود: رسانه قدرت هر دولت و حکومتی را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه این اداره کل مظلوم واقع شده،کار می کند اما تبلیغات رسانه ای ندارد، اظهار داشت: در اداره کل راهداری استان فقر نیرو وجود دارد و با این وجود،توانسته بخوبی وظایف خود را انجام دهد.
چشمه خاور تصریح کرد: در اداره کل راهداری استان ۱۳۲ پست سازمانی خالی وجود دارد و رئیس هر اداره به تنهایی کارهای محوله را انجام می دهد .
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تأکید کرد: بسیار تلاش شد تا از طریق آزمون تعدادی نیرو حداقل۵۰ کارشناس جذب شود اما  تاکنون محقق نشده است.
چشمه خاور گفت: در طول یکسال و نیم  ۳۰۰ قرارداد در این مجموعه منعقد شده که از این میزان  ۹۰ درصد پیمان ها به شرکت های بومی واگذار شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام افزود: از سال گذشته تا کنون ۴۷۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.
وی اظهار داشت: مبلغ پیمانی که در طول این دو سال انجام شده است میزان ۲ هزار میلیارد تومان است که مستند در ۳۰۰ پروژه وجود دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با اشاره به اینکه برای هر کیلومتر خط کشی ۲۵ میلیون تومان هزینه می‌شود، اظهار داشت: بیش از ۷۱ هزار تابلوی راهنمایی و‌ رانندگی در کنار جاده ها نصب شده است.
چشمه خاور تصریح کرد: سازمان راهداری یک سازمان هزینه درآمد است و سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با اشاره به اینکه روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر از مرز مهران در طول سال تردد دارند، گفت: طی ماه صفر سال گذشته تا پایان ماه صفر امسال بیش از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کرده اند.
چشمه خاور با اشاره به اینکه ۶ هزار کیلومتر راه در استان ایلام توسط راهداری طی سال گذشته خط کشی شده است،افزود: امسال سه هزار کیلومتر از راه های استان ایلام خط کشی شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام اظهار داشت: هزینه هر کیلومتر خط کشی ۲۵۰ میلیون هزینه دارد.
وی بیان کرد: ۷۱ هزار عدد تابلو در سطح جاده های استان ایلام توسط راهداری نصب شده است.
چشمه خاور با اشاره به مشکلات کمبود بلیط اتوبوس در استان ایلام، افزود: طی ایام کرونا ۱۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل و نقل عمومی استان خارج و این مهم باعث کمبود اتوبوس در استان شد.
وی با اشاره به اینکه روزانه بین ۶ تا هفت اتوبوس برای جابجایی مسافران در شهر ایلام نیاز است، خاطرنشان کرد: قرار است یک شرکت حمل و نقل با ۴۰ دستگاه اتوبوس وارد استان شود و بخش زیادی از مشکلات و کمبودهای بلیط اتوبوس در استان ایلام حل می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام خاطرنشان کرد: بحث واردات اتوبوس در کشور نیز در حال انجام است و سهم استان نیز در بحث واردات اتوبوس به کشور ۲۰ دستگاه است.

 

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=3361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0