تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
50

تیتر پاک شده ؛زمان آزاد تفریحات عمومی

  • کد خبر : 3493
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
تیتر پاک شده ؛زمان آزاد تفریحات عمومی
جامعه نیازمند زمانها و مکانهاییست که فارغ از نگاه اقتصادی و سیاسی،  مردم در یک محیط امن جمع شوند و شادی های اجتماعی و فرهنگی را به نشانه ی کوچکی از مدح و ستایش خداوند نشان دهند و ساعاتی خوش را بگذرانند.

برف بازی نشانه ای از امید به زندگی و شکر گزاری کردگار است  !
زمستانی که در میانه ی آن قرار گرفته ایم روزهای برفی بسیار کمی داشت و زمان بارش به شب محدود بود اما می بینیم که با بارش برف مردمی که در میان روزمرگی هایشان شادی را جستجو می کردند در همان ساعات اولیه بارش خطرات آب و هوا و جاده را به جان می پذیرند  و در جاهایی مانند پشت تونل آزادی به شادی و برف بازی می پردازند باشد که لحظاتی از غمها و دردها بدور باشند .
با بررسی دقیق به ایجاد چنین اجتماعات ناگهانی و بدون برنامه ی از پیش تعیین شده ای به حلقه ی مفقوده ای مهمی می رسیم که از نگاه رسانه و صاحب نظران دور افتاده است .
حلقه ی مفقوده ی شادی اجتماعی با زمینه فرهنگی بدور از نگاه سیاسی و اقتصادی .
آری جامعه نیازمند زمانها و مکانهاییست که فارغ از نگاه اقتصادی و سیاسی،  مردم در یک محیط امن جمع شوند و شادی های اجتماعی و فرهنگی را به نشانه ی کوچکی از مدح و ستایش خداوند نشان دهند و ساعاتی خوش را بگذرانند.
اگر مکان مناسب  و زمان این اجتماعات شاد با همراهی و هماهنگی مسئولین فرهنگی ، انتظامی و اجرایی استان همراه باشد ؛ می تواند در کاهش بسیاری از معضلات و امید آفرینی خصوصا در میان نسل جوان و نوجوانان که طرفدار برپایی این جشنهای اجتماعی ، فرهنگی هستند ؛ بسیار موثر باشد .

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=3493

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0