تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
344
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام :

رسانه ها زبان گویای مردم و آینه عملکرد مسئولین هستند

  • کد خبر : 3196
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۹
رسانه ها زبان گویای مردم و آینه عملکرد مسئولین هستند
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در نشست  خبری با اصحاب رسانه و روابط عمومی ادارات استان گفت: رسانه ها و روابط عمومی ها  همواره یکی از ابزارهای تاثیرگذار در جوامع می باشند که فرهنگ، رفتار و در حقیقت هویت فرهنگی انسان ها را القا می کنند و می توانند در بهبود وضعیت زندگی انسان ها موثر باشند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛«دوست‌محمدی» رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در نشست  خبری با اصحاب رسانه و روابط عمومی ادارات استان، به تبادل نظر و گفتگو پرداخت و ضمن تشکر و قدردانی از  اصحاب  مطبوعات،  به دلیل همکاری خیلی خوب در انعکاس و پوشش برنامه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی  تصریح کرد: رسانه ها در خط مقدم مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی قرار دارند و تاکنون بارها نقشه‌های دشمنان انقلاب اسلامی را نقش بر آب کرده‌اند.

وی افزود: رسانه ها و روابط عمومی ها  همواره یکی از ابزارهای تاثیرگذار در جوامع می باشند که فرهنگ، رفتار و در حقیقت هویت فرهنگی انسان ها را القا می کنند و می توانند در بهبود وضعیت زندگی انسان ها موثر باشند .

وی با اشاره به هجمه‌هایی که دشمنان جمهوری اسلامی بر این کشور وارد می‌کنند، گفت: آن‌ها بر‌ روی ذهن جوانان و نوجوانان کار می‌کنند و با استفاده از رسانه‌های خود، افکار عمومی را تخریب می‌کنند که انتظار می‌رود رسانه های انقلابی برای مقابله با دشمنان اقدام کنند. 

دوست‌محمدی تصریح کرد: یکی ازمسئولیت های اجتماعی رسانه ها آن است که مسئولان را نقد کنند تا کشور پیشرفت کند و مسئولین نباید از رسانه‌ها  انتظار تعریف و تمجید داشته باشند و این وظیفه رسانه‌ها است که با ادبیات مناسب و رعایت شرایط کشور به نقادی پرداخته و مشکلات، خواسته‌ها و نیازهای مردم را بیان کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام ، یادآور شد: آنها باید  بدانند که خادم مردم هستند و بر این باور باشند که استان و منابع و بیت المال، از آن مردم است و صرفا باید به مردم خدمت کرد و اجیر و خدمتگزار مردم بود.

وی، اضافه کرد: برخی از مسئولین تصور می‌کنند خبرنگاران و اصحاب رسانه در واقع خدمتکار آنها هستند و باید هر آنچه که به نفع و صلاح آنها باشد، بنویسند و اگر جز این باشد، از رسانه گلایه خواهند کرد .

دوست‌محمدی  ابراز داشت: جایگاه مطبوعات و رسانه بهترین ابزار در جهت هم دلی و هم زبانی بین مردم و مسئولین است و باید ادارات و نهادها  خود با رسانه‌ها و خبرنگاران تعامل و همکاری داشته و کارها و خدمات دولت سیزدهم  را از طریق اصحاب رسانه به سطوح مختلف جامعه اطلاع رسانی کنند که  این مهم بارها از طریق مقام عظمای ولایت و سایر مسئولان گوشزد شده است. وی به تشریح فعالیت‌های دوساله ی دولت سیزدهم پرداخت و گفت: دولت بر این باور است تا طرح های نیمه تمام دولت‌های گذشته به بهره برداری نرسد از هرگونه کلنگ زنی طرحی بدون پشتوانه مالی و نیاز استان خودداری نماید.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=3196

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0