تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
58
مدیر کل تعزیرات حکومتی ایلام:

رسیدگی به تعداد ۱۰۴۵ فقره پرونده در سال اخیر

  • کد خبر : 3479
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
رسیدگی به تعداد ۱۰۴۵ فقره پرونده در سال اخیر
سید مهدی محمدی در کارگروه مجازی کار ، کرامت و پاسخگویی در گفتگو با اصحاب رسانه ایلام گفت : تعداد پرونده های قاچاق رسیدگی شده ۱۰۴۵ فقره در سال اخیر بوده که نسبت به سال گذشته ۹۷۰ فقره بوده در حدود ۱۰ درصد افزایش داشتیم.

 

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛سید مهدی محمدی در کارگروه مجازی کار ، کرامت و پاسخگویی در گفتگو با اصحاب رسانه ایلام گفت : تعداد پرونده های قاچاق رسیدگی شده ۱۰۴۵ فقره در سال اخیر بوده که نسبت به سال گذشته ۹۷۰ فقره بوده در حدود ۱۰ درصد افزایش داشتیم.

وی در اشاره به قاچاق دارو گفت : با توجه به اینکه این کالا از امنیت خاصی برای قانون گذار برخوردار بوده دارو را در حکم کالاهای ممنوعه قرار دادند و برخوردش در محاکم دادگستری صورت می گیرد.

محمدی در اشاره به احتکار ۴۲ پرونده از انبارهای مهم که در بحث گوشت و مرغ ، تمام حلقه های تامین ، تولید و توزیع از خود مرغداری‌ تا کشتارگاه و توزیع کننده و فروشنده در سطح عرضه مورد رصد ما قرار دارد. و توانستیم قیمت مرغ را کنترل کنیم .

وی در مورد رسیدگی به پرونده ها در تعزیرات گفت : همانند محاکم دو مرحله ای است یعنی بدوی و تجدید نظر با شرایطی که آرای جرائم زیر ۱۰ میلیون تومان باشد قابلیت تجدید نظر در شعب تعزیرات را دارد و در بحث قاچاق کالا به پرونده های که ارزش کالای آنها بالای دو میلیون تومان باشد و به آن اعتراض بشود در شعبه تجدید نظر ویژه قاچاق رسیدگی می شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی گفت : ما در کنار رسیدگی و نظارت بر بازار به ادارات و نهاده های دولتی هم نظارت داریم . و هم به اداره غله هم به اداره پشتیبانی نهادهای که مایحتاج کالاهای اساسی را جمع آوری و نگهداری می کنند ما در ذخیره سازی کالاهای شب عید در کالاهای اساسی مشکل نداریم و میوه شب عید با کیفیت و قیمت خوبی با تمهیداتی که آقای استاندار در نظر گرفته و تهیه شده است.

وی در خصوص اجاره بها گفت : مشاورین املاک مکلف شده اند که عقد قراردادهای اجاره های که نامتعارف باشند جلوگیری کنند و ما هم برای این قضیه نظارت داریم و بطور جد برخورد می کنیم . وی تصریح کرد با توجه به مصوبه هیات دولت اگر قراردادی مشاهده شد بیش از ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد با آن مدیر بنگاه و مشاور املاک برخورد خواهد شد و آن فرد می تواند از طریق محاکم حقوقی دادگستری مراجعه کند و آن اضافه دریافتی را در اجاره بها حق خود را دریافت کند.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=3479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0