تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
242

صدای سوت قطار در سنندج شنیده شد و ما همچنان درس ریزعلی دهقان فداکار را باز می گوییم

  • کد خبر : 3355
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
صدای سوت قطار در سنندج شنیده شد و ما همچنان درس ریزعلی دهقان فداکار را باز می گوییم
خبر آمد که امروز راه اهن سنندج  به  همدان افتتاح  شده و در این پهنه جغرافیایی  ایران زمین از هر طرف که نگاه کنی ، البته اگر جادهای  باریک و پرپیچ  اجازه نگاه کردن دهد !!! ایلام و تنهاییش  را می بینی که ریل و راه آهن ندارد و بچه هایش در مدرسه دوباره باید مشق بنویسند ؛ ریزعلی  دهقان فداکار 

خبر آمد که امروز راه اهن سنندج  به  همدان افتتاح  شده و در این پهنه جغرافیایی  ایران زمین از هر طرف که نگاه کنی ، البته اگر جادهای  باریک و پرپیچ  اجازه نگاه کردن دهد !!! ایلام و تنهاییش  را می بینی که ریل و راه آهن ندارد و بچه هایش در مدرسه دوباره باید مشق بنویسند ؛ ریزعلی  دهقان فداکار  .

صد البته این مردمان در آفتاب سوخته ودر سختی ورنج پخته انصافا ریزعلی  دهقان  فداکار  اند و بارهای بار در عرصه های گوناگون  فداکاری  های فزون تر و خیلی فزون تر از خود به نمایش گذاشته اند .

باید یک روز ابر ومه و خورشید در کار باشند و لقمه نانی بدست آورند و پس از سالها آهنگ سفر به شمال کنند و به تماشای آن همه تونل و آزاد راه و ریل و سد در مسیر قزوین رشت بنشینند و آن موقع در برنامه مانگه  شو هوره غریبی چر برای محرومیت ایلام بخوانند .البته کم انصافی است که خدمات  نظام و عملکرد دولت های گوناگون  پس از انقلاب اسلامی  را نادیده گرفت و فقط رنج نامه محرومیت سرود .
ولی مسولان ملی و محلی یادشان باشد اینجا ایلام است و قدمگاه شهیدان اینجا ایلام است و بی توجهی های رژیم گدشته و نیز هشت سال بمباران .
اینجا ایلام است و وقتی استان های دیگر ارز هفت تومانی را صرف کارخانجات  خود می کردند ما بودیم که میگ های ۲۱ و ۲۹ عراقی را بر فراز آسمان شهرمان به نظاره می نشتیم و دختران جوان مان زیر آوار بمباران ماندند بی آنکه فرصت داشته باشند تا انشا هایشان را بخوانند آنان مابقی مشق هایشان را با خون نوشتند .
اینک ماییم و جاده های دلدادگی به  زائران سالار شهیدان  .حیف است زنان مان دیگ بر سر خود را بهر پذیرایی زوار به کنار جاده ها برسانند و جاده های پر پیچ طومار زندگی ها را بپیچاند.

بیایید با یک مطالبه گری اخلاق مدارانه روی اساسی ترین موضوعات  توسعه استان نظیر راه آهن و مهار آب ها و…متمرکز شویم .
بیاییم هم خدمات شایسته را ارج نهیم و هم افق ها و چشم انداز  های بهتری برای استان ترسیم کنیم .

بیاید با همگرایی و وحدت برخاسته از باورها و اعتقادمان  به عنوان شهروندان  توانمند مسولیت پذیر و کنش گر ایلام را به همه زیبایی های خدا دادش دوست داشته باشیم .فرهنگ کارجمعی را تقویت کنیم.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=3355

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0