تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
7
استاندار ایلام در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان:

مردم ایلام در هشت سال دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند

  • کد خبر : 1133
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
مردم ایلام در هشت سال دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند
نوذری:مردم ایلام در دوران دفاع مقدس با چادر زدن در دل کوهها و جنگل های ایلام و با عدم مهاجرت و ترک دیار، مرز ها را خالی نکردند و درس مقاومت را برای حفظ کیان ایران اسلامی ماندگار کردند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام، محمد نوذری روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام که با حضور سردار حق طلب رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در استان ایلام کاملا متمایز و متفاوت از دیگر استان های کشور بود و تاکنون چندان به آن پرداخت نشده تا حق مطلب ادا گردد.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس در ایلام سه ویژگی عمده داشت، گفت: اول اینکه نقش مردم و عشایر در دفاع از مرزهای کشور پر رنگ و بی نظیر بود، جنگ و تعرض صدام به ایران زودتر از دیگر نقاط کشور در استان ایلام شروع شد و اولین عملیات موفق دفاع مقدس نیز در استان و با مشارکت ارتش، مردم و عشایر به وقوع پیوست.
نوذری حضور مردان در خط مقدم و نقش پررنگ زنان در پشت جبهه را دومین ویژگی دوران دفاع مقدس در ایلام عنوان کرد و بیان کرد: مردم ایلام در دوران دفاع مقدس با چادر زدن در دل کوهها و جنگل های ایلام و با عدم مهاجرت و ترک دیار، مرز ها را خالی نکردند و درس مقاومت را برای حفظ کیان ایران اسلامی ماندگار کردند.
وی سومین ویژگی مردم استان را ایثارگری و از خود گذشتگی تمام مردم ایلام در تمام ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک و شهرهای دور و نزدیک مرز عنوان کرد و گفت: روحیه ایثار گری و دفاع از سرزمین ایران عزیز زبانزد عام و خاص بود، در حالیکه بیشترین حملات موشکی و بمبارانهای هوایی نسبت دیگر شهرها در ایلام بیشتر بود ، اما وجب به وحب این خاک مقدس ماوای ایثارگری و جانفشانی مردان و زنان و کودکانی شد که اکنون دروازه عتبات عالیات و خاک پای زوار حضرت سیدالشهدا گردید، آری ایلامیان درس ایثارگری را هم آموختند و هم ترویج دادند.
استاندار ایلام با اشاره به رشادت های دلیر مردان و جوانان ایران اسلامی و برنامه ریزی و استراتژیهای سپاه و ارتش و بسیج در مدیریت مرزهای کشور عزیزمان ایران بیان کرد: نیروهای مردمی و ایلات و عشایر در ایلام همواره در کنار سپاه، ارتش و بسیج اقتدار و صلابت نیروهای مسلح کشور را به دنیا مخابره می کردند.
وی برگزاری کنگره سه هزار شهید ایلام را یک ابتکار خاص و فوق العاده تاثیر گذار دانست و گفت: باید کنگره ای با عظمت و با تولید محتوایی خاص اجرا کرد به گونه ای که هم ناشناخته های و ناشنیده های دوران دفاع مقدس در ایلام را بازگو کند و هم منجر به ایجاد امید، اعتمادسازی در جامعه و هم خاطرات گذشته را برای جوانان بازگو کند.
نوذری یادآور شد: برنامه ریزی ها برای اجرا و برگزاری این کنگره از سال ۹۷ استارت خورد و هربار به دلایلی برگزاری این کنگره به تعویق می افتاد، که در نهایت قرار بر این شد که این کنگره در بهار ۹۹ کنگره اجرا شود که شیوع ویروس کرونا همه برنامه ریزی ها را تحت شعاع خود قرار داد و برگزار نشد.
وی با تقدیر از پیگیری و نقش بی بدیل سپاه، بنیاد حفظ آثار و دستگاههای درگیر برای اجرای کنگره اضافه کرد: با وجود کرونا این آمادگی برای برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان با رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی و حفظ شان و کرامت شهدا و تبیین جایگاه استان ایلام در جنگ تحمیلی در سال جاری وجود دارد.
استاندار ایلام با اشاره به پیشنهاد برگزاری کنگره شهدا در ماه های آبان یا آذر ماه و نزددکی آن به راهپیمایی و برگزاری ایام اربعین گفت: هرچند هنوز برگزاری راهپیمایی اربعین در حاله ای از ابهام قرار دارد اما باید به گونه ای برنامه ریزی شود که بین این ۲ کنگره مهم ملی و جهانی تداخل ایجاد نشود.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1133

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0