تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
72
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:

برگزاری تورهای گردشگری در ایلام منوط به آموزش و اخذ مجوز است

  • کد خبر : 3450
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
برگزاری تورهای گردشگری در ایلام منوط به آموزش و اخذ مجوز است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام ضمن اعلام اینکه ارائه هر گونه خدمات تور تنها از سوی دفاتر خدمات مسافرتی مجاز است، گفت: برگزاری تورهای گردشگری در استان منوط به آموزش و اخذ مجوز است.

به‌گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی مدیرکل استان روز چهارشنبه ۴ بهمن‌ماه در نشست با معاون و کارشناسان معاونت گردشگری اداره‌کل ضمن بیان اینکه این اداره‌کل آمادگی کامل را در راستای برگزاری دوره آموزشی و صدور مجوز در کمترین زمان ممکن به سرپرست و لیدرهای تورهای گردشگری که مجوز ندارند را دارد، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و شروع تورهای طبیعت گردی، افراد سودجو بدون داشتن هیچ‌گونه مجوزی اقدام به برگزاری تورهای طبیعت‌گردی و خدمات سفر می کنند که بیشترین مشکلات را برای مسافران و گردشگران ایجاد می کنند.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: با مجریان و تورگردانان غیرمجاز باید برخورد جدی و قانونی ‌شود، به دلیل اینکه متاسفانه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و به رعایت استانداردهای گردشگری و موازین شرعی و عرفی پای‌بند نیستند.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه این نوع از تورها هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگران ندارد و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد از مردم تقاضا می‌شود مراقب فرزندان خود باشند تا از طریق این تورهای غیرمجاز سفر نکنند.

شریفی گفت: باید اطلاع‌رسانی شود که متقاضیان برگزاری تورهای گردشگری در اسرع وقت برای شرکت در دوره آموزشی و صدور مجوز به این اداره‌کل مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=3450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0