تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
109
در ۹ ماهه سال جاری محقق شد:

رشد ۸ درصدی ارزش صادرات گمرکات استان ایلام

  • کد خبر : 3420
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
رشد ۸ درصدی ارزش صادرات گمرکات استان ایلام
سرپرست گمرکات استان ایلام از صادرات بیش از یک میلیارد و ۳۴۶ میلیون و ۶۸هزار دلار انواع کالا از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛سرپرست گمرکات استان ایلام از صادرات بیش از یک میلیارد و ۳۴۶ میلیون و ۶۸هزار دلار انواع کالا از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها خبر داد.
میرآقا عبدی گفت: این میزان صادرات کالا از مرز مهران در مدت یاد شده با وزن ۲ میلیون و ۳۶۶ هزار تن، رشد هشت درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
سرپرست گمرک استان ایلام یادآور شد: عمده کالاهای صادراتی از مرز مهران شامل انواع محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، مصنوعات فلزی، محصولات پلاستیکی، تجهیزات نیروگاهی، میلگرد و فولادی، سرامیک وچینی آلات بهداشتی است.
عبدی یادآور شد در مدت یاد شده ۶۲۳ پروانه خروج موقت برای کامیون های کشنده و سایر کالا صادر که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۸ درصد رشد را نشان می دهد.
وی خاطر نشان کرد در ۹ ماهه سال جاری ۶ میلیون و ۶۴۳ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد رشد را نشان می دهد.
سرپرست گمرکات ایلام همچنین گفت در راستای مبارزه با قاچاق کالا نیز ۵۰ پرونده کشفیات انواع کالای قاچاق به ارزش ۳۸۲ میلیارد ریال تشکیل شده است.

 

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=3420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0