تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
8
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در یادواره شهدا روحانی و بزرگداشت آیت الله حیدری ایلامی:

مرحوم آیت الله حیدری ایلامی الگو و اسوه جهاد و ولایتمداری برای روحانیت آنروز و امروز بلکه اسوه ای برای آحاد جامعه امروز است

  • کد خبر : 3069
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
مرحوم آیت الله حیدری ایلامی الگو و اسوه جهاد و ولایتمداری برای روحانیت آنروز و امروز بلکه اسوه ای برای آحاد جامعه امروز است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در یادواره شهدا روحانی و بزرگداشت آیت الله حیدری ایلامی بیان داشت:مرحوم آیت الله حیدری آنچنان زاهد و وارسته بود که با زندگی زاهدانه و توکل به خدا و اولین مجتهدی بود که با شرایط سخت زمان شاه توانست حوزه علمیه را تأسیس کند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در یادواره شهدا روحانی و بزرگداشت آیت الله حیدری ایلامی بیان داشت:مرحوم آیت الله حیدری آنچنان زاهد و وارسته بود که با زندگی زاهدانه و توکل به خدا و اولین مجتهدی بود که با شرایط سخت زمان شاه توانست حوزه علمیه را تأسیس کند.

وی گفت:استان ایلام در دوران دفاع مقدس ۱۰۳  روحانی داشت که از این تعداد ۱۳ نفر شهید سه نفر آزاده و ۲۴ نفر جانباز است که بر این اساس باید گفت بر اساس جمعیت، درصد تعداد شهدای روحانیون بیشترین درصد را تشکیل می دهد.

امام جمعه ایلام افزود:دشمن می‌داند اگر بخواهد به اسلام و تشیع ضربه بزند باید روحانیت را از میدان خارج کند و بر این اساس هجمه سنگینی بر علیه روحانیت در فضای مجازی و حقیقی برنامه ریزی کرده است.

وی گفت:نیاز است نقش روحانیت و زهد روحانیت و خدمتگزاری روحانیت و تلاش روحانیت در طول تاریخ در سختی های جنگ و بمباران ها و برای مردن تبیین و نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: آیت الله حیدری ایلامی مدیریت هدایت مجاهدان استان را بر عهده گرفت و در برابر رژیم بعثی ایستادند و با حضور میدانی اولین ضربه را با انسجام عشایر را به دشمن بعثی با تشکیل خط پدافندی وارد کردند

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=3069

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0